Forum Ots Strona Główna Ots
Forum o Ots
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Prace w map editorze

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ots Strona Główna -> Poradniki(mapy)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Seratex
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Polska

PostWysłany: Czw 17:24, 07 Cze 2007    Temat postu: Prace w map editorze

Witam. Niewiedziałem gdzie dodać ten poradnik bo dotyczy on map więc nie chciałem dawać go do poradników więc umieszczam go tutaj Wink Tak więc postanowiłem napisać poradnik dla początkujących w Map Editorze Simone pod 7.6.
Wrzucamy do niego pliki Tibia.spr i Tibia.dat z tibii 7.6. Następnie włączamy edytor i tworzymy naszą
mapę. Teraz kilka punktów jak zrobić pewne rzeczy w edytorze. Zacznijmy od 2 przydatncych funkcji, które spełniają klawisze:
+ - poziom wyżej
- - poziom niżej

ctrl+q- oddalenie mapy
ctrl+w- przybliżenie mapy

[glow=darkblue:145379f181]Tworzenie spawnów oraz PZ[/glow:145379f181]
Rzecz, bez której się chyba nie obejdzie na mapie Smile Jak stworzyć spawn lub PZ?? Jest to naprawdę łatwe. Otwieramy oczywiście edytor i mamy 2 opcje. Tworzenie spawnu oraz tworzenie PZ.

[link widoczny dla zalogowanych]

Na obrazku zaznaczone są 2 opcje.

Opcja z czerwonym ala kwadracikiem służy to tworzenia spawnu. Klikamy na tą opcje i klikamy gdzieś na mapie. Jeżeli nie chcemy tworzyć pełno obszarów z czerwonym polem, na którym stawiamy potworki to klikamy PPM (prawym przyciskiem myszy) na ten ogień, wchodzimy w ,,Properties" i przy opcji ,,radius" zmieniamy liczbę. Chcesz, aby potwory respiły się za 2 min., a nie co 1?? Postaw potworka:!: Kliknij na niego PPM i wejdÂĽ w ,,Properties" i za pomocą opcji ,,spawntime" zmieniamy jak szybko ma się respić dany potworek (1=1 sec)

Tworzenie PZ jest także bardzo łatwą opcją. Klikamy na zielony kwadracik i w miejscu gdzie ma być PZ ,,malujemy" kratki zielona powłoką. Wszystko przedstawione na rysunku Wink

[glow=blue:145379f181]Tworzenie teleportów[/glow:145379f181]
Niektórzy mają z tym pewne problemy więc powiem wam jak to zrobić Wink
Pierwsze co robimy to włączamy naszą mapę i wchodzimy w zakładkę Other i wybieramy item o ID 1387 (tibia 7.6 Exclamation ) i stawiamy go w miejsce własnego uznania Razz

[link widoczny dla zalogowanych]


Następnie klikamy na niego PPM i wybieramy properties. Pokazuje nam się oto taka tabela:

[link widoczny dla zalogowanych]

Wpisujemy tam współrzędną do miejsca gdzie mamy się telportować czyli x, y oraz z

I oto cała filozofia Wink

[glow=green:145379f181]Jak sprawdzić czy mapa nie ma błędów??[/glow:145379f181]
Otwieramy naszą mapę za pomocą edytora Simone. Otwieramy zakładkę Tools i używamy opcji Verify map...

[link widoczny dla zalogowanych]

Następnie klikamy na przycisk Check i jeżeli są błędy na mapie pokazuje się współrzędna miejsca z błędem.

[link widoczny dla zalogowanych]

Jak widzimy w tym miejscu pod skałą znajdował się kraczek, którego trzeba przesunąć lub skasować. Tak najlepiej naprawić wszystkie miejsca bo kto wie, debug może kryć się wszędzie Smile

[glow=red:145379f181]Tworzenie gór[/glow:145379f181]
Pierwsze co robimy to tworzymy odpowiednio duże pole, na którym ma znajdować się nasze wzgórze.
Tworzymy pierw ściany ID 903-917 z zakładki Mountains i wypełniamy środek itemem o ID 919 ja akurat
zrobiłem to tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

Dodajemy jeszcze jakieś schodki ID 1388-1395.

Następnie tworzymy skały ID od 4470 do 4513 i układamy je według własnej kompozycji przy ścianach.
Tutaj macie przykład:

[link widoczny dla zalogowanych]


Teraz przechodzimy na 1 piętro (pasek menu zakładka Floor wybieramy +1)
I wypełniamy góre przykładowo podłożem z zakładki Grounds o ID 107. Jak widzicie góra wygląda trochę
mało ciekawie więc dla ozdoby wybieramy zakładkę Borders (Items) i zakończenia robimy itemami
o ID 4456-4467. U mnie na tym etapie góra wygląda tak:

[link widoczny dla zalogowanych]


Teraz dodajemy na góre to co nam na głowę najdzie np. jakieś małe expowisko bądÂĽ po prostu zrobić
większą górę i zrobić dużo większe expowisko z kilkoma piętrami Wink

[glow=blue:145379f181]Tworzenie wodospadów[/glow:145379f181]
Zróbmy przykładowo wodospad do poprzedniej góry. Tworzymy ponownie ściany nie musimy wypełniać
środka, gdyż możemy zrobić wejście przez strumień wody Smile Otaczamy ściany skałami i zmieniamy
podłoże na jakieś przykładowo egzotyczne Very Happy Zróbmy parę drzewek i wejdÂĽmy na poziom 3. Na całą
powierzchnię wylewamy wodę i na obkolo dajemu trawę. W miejscu gdzie ma spadać woda
pozostawiamy ją i nie dajemy w te kratki trawy. Wykańczamy ładnie brzegi, możemy dodać kilka
drzew i przy spadzie kładziemy item z zakładki Nature o ID 3571 lub 3572 w zależności, w która stronę
spada woda. Następnie schodzimy poziom niżej kładziemy w miejsce spadu wodę i itemy o ID
3569 lub 3570 oraz 3574 lub 3574 w zależności, w która stronę opada woda. Jeżeli chcemy dodajemy
jakieś itemy według własnego zakresu i mamy ładny wodospad Smile
Mój efekt końcowy wygląda tak:

[link widoczny dla zalogowanych]



Poradnik napisał "Siwek" z [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ots Strona Główna -> Poradniki(mapy) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin